Препоръки на УНИЦЕФ (UNICEF) свързани с кърменето на новородени

Могат ли бременните жени да предават коронавирус на неродени деца?

Към този момент няма достатъчно доказателства, че вирусът се предава от бременни жени към плода. Темата е много актуална и се следи със засилен интерес. Бъдещите майки трябва да продължат да спазват подходящи предпазни мерки, за да не се заразят с коронавирус (COVID-19), и да потърсят медицинска помощ рано, ако имат симптоми, като температура, кашлица или затруднено дишане.

Безопасно ли е майката да кърми, ако е заразена с коронавирус?

Всички засегнатите майки в рискови райони, които имат симптоми на треска, кашлица или затруднено дишане, трябва да потърсят медицинска помощ рано и да следват инструкциите на своя личен лекар, както и да уведомят за състоянието си наблюдаващия акушер гинеколог.

Имайки предвид ползите от кърменето и незначителната роля на кърмата при предаването на други респираторни вируси, майката може да продължи да кърми, като прилага всички необходими предпазни мерки . За майки с изразени симптоми, които са достатъчно добре за да кърмят своите деца, трябва да поставят маска, когато са близо до детето (включително по време на хранене), да спазват лична висока хигиена, както и високо ниво на хигиена за децата си. Почистване, дезинфекция на замърсени повърхности, както трябва да се постъпва при всички други случаи при симптоми или доказана зараза коронавирус (COVID-19)

Ако една майка е твърде болна, тя трябва да изцежда мляко и да го дава на детето чрез шише с биберон като следва същите методи за предотвратяване на инфекции.

УНИЦЕФ / UNI281226 /

Close Menu