Що е то?

Хистеросонографията, сонохистерографията или SIS (сонограма за инфузия на физиологичен разтвор) е неинвазивна техника, използваща бавно въвеждане на стерилен физиологичен разтвор в маточната кухина по време на ултразвуково изследване. Тази процедура позволява на вашия лекар да оцени аномалиите на ендометриума (лигавицата на матката-полипи, миоми, сраствания).

Защо и кога се прилага?

Гинекологичното ултразвуково изследване се използва за оценка на пациенти с необяснимо вагинално кървене, проблеми с безплодието, миома или други аномалии, наблюдавани при изходния ултразвук.

Какви са стъпките?

Първо се прави вагинален ултразвук. Лекарят вкарва спекулум във влагалището и почиства шийката на матката с йоден разтвор. В матката се вкарва катетър (тънка тръба) и се правят ултразвукови изображения, докато физиологичният разтвор се инжектира през катетъра.

Колко време отнема

Отделете си около 1 час за посещението. Тъй като по време на изследването могат да се усетят менструално подобни болки, препоръчваме да вземете Ibuprofen 1 час предварително.

Кога може да се направи манипулацията?

Тази процедура трябва да се планира между 7—12 дни от менструалния цикъл. Вашият лекар ще прегледа резултатите и ще ги обсъдите лично след приключване. Не се колебайте да задавате въпроси за всичко, което намирате да важно или неясно, ние с удоволствие и внимание ще отговорим на всички запитвания.

Автор: д-р Марта Дончева